Klantenservice | Do-2 Skip to content

Klantenservice

Informatie over betalen, verzenden en retouren

Verzending

* Door verhoogde druk op de bezorgdiensten kunnen pakketten vertraging oplopen. DO-2.nl BV heeft daar geen invloed op. We vragen hiervoor begrip.

* Due to increased workload of the delivery companies, some parcels might be delayed. We hope for your understanding.

  1. Verzending
    U plaatst een bestelling en rond de betaling af. Op dat moment ontvangt u een geautomatiseerde order bevestiging via email of sms. Mogelijk beland deze in de spamfolder. Nadat uw bestelling uw pakket is gemaakt, ontvangt u een trackingsemail. Indien u geen mails of sms heeft gehad, check dan de spamfolder. Of neem contact met ons op.

  2. Levertijd
    Doorgaans is de levertijd binnen Nederland 1 tot 2 werkdagen. Equipment zoals danspalen, valmatten, aerial hoops en frames (indien op voorraad) hebben een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere levertijden. Deze zijn per land verschillend. Indien een item niet op voorraad is dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het item nabesteld. Er kan gewacht worden met verzending totdat uw bestelling compleet is.

  3. Uitzonderlijke levertijden
    Indien kleding moet worden nabesteld of op maat worden geproduceerd, kan de levertijd oplopen naar 2 tot 4 weken. Valmatten hebben gemiddeld een levertijd van 2 tot 3 weken en in drukke perioden 4 tot 5 weken. Lupit heeft een levertijd van 20-30 werkdagen tenzij deze op voorraad zijn. In dat geval is de levertijd 5 tot 8 werkdagen. Vanwege de invloed van alle maatregelen tegen Corona is er vertraging in productie, levering en bezorging. DO-2.nl BV kan dan ook geen enkele levertijd garanderen. In enkele gevallen is het mogelijk uw bestelling op te halen. Indien verzendkosten in de prijs zijn inbegrepen, blijft de prijs hetzelfde. Indien er losse verzendkosten zouden worden berekend, komen deze te vervallen. Ophalen kan alleen indien hier vooraf contact over is geweest en de ophaalafspraak is bevestigd (omgeving Dongen, Noord Brabant).

  4. Betaling
    Betaling kan met ideal, bancontact en creditcard. Er is geen mogelijkheid voor after pay. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de levering van de producten te zijn voldaan.

  5. Methode
    DO-2.nl BV werkt met verschillende bezorgdiensten samen. U kunt kiezen voor de gewone verzending, waarbij het pakket onder track&trace wordt geleverd aan huis. Daarnaast hebben we de volgende opties: DPD & POSTNL pick up point: u kiest deze optie wanneer u verwacht niet thuis te zijn op moment van levering en/of wanneer u zelf het ophaalmoment wilt bepalen. U vinkt de optie aan en DO-2.nl BV kiest automatisch het dichtst bijzijnde punt voor u. Deze informatie wordt met u gedeeld op het moment dat de track&trace code wordt verzonden. U bent zelf verantwoordelijk om dit pakket binnen de gestelde termijn af te halen. U dient zelf de tracking gegevens regelmatig te raadplegen zodat u op de hoogte bent wanneer u het pakket kunt afhalen. Indien het pakket retour naar ons komt, dient u de verzendkosten nogmaals te betalen.
    Indien er bij een bestelling sprake is van  ‘gratis verzending’ kan DO-2.nl BV ervoor kiezen het pakket via DPD Pick up of een POSTNL service punt te verzenden.

    Wanneer u kiest voor de optie ‘Kado verpakking’ dan maakt DO-2.nl BV een feestelijk pakket. U kunt ervoor kiezen het pakket direct aan de ontvanger de adresseren door dat adres in te voeren bij verzendadres. Bij factuur adres vult u uw eigen gegevens in.

  6. Kosten
    Een standaard verzending kost 7,50 euro inclusief tracking en verpakkingsmateriaal. en kadoverpakking binnen Nederland kost 7,50 euro. Verzendingen naar het buitenland worden per casus behandeld. Bij bestellingen vanaf 125 euro met levering binnen Nederland zijn de verzendkosten gratis grote afmetingen.

    Je kunt de verzendkosten zien zodra de adresgegevens aan je bestelling zijn toegevoegd. Dit doe je door op je winkelmandje te klikken en de eerste stappen van de checkout te doorlopen. De bestelling is pas afgerond als de betaling is voldaan. Voor die tijd kan je de bestelling vrijblijvend afbreken.

  7. Adresgegevens
    Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het verzendadres juist in te voeren en/of te controleren wanneer dit reeds is ingevuld. Eventuele extra verzendkosten of het zoek raken van het pakket vanwege verkeerde gegevens worden verhaald op de klant.

  8. Ontvangst van goederen
    De klant draagt de verantwoordelijkheid voor het in ontvangst nemen van het pakket en/of het op tijd ophalen op een service punt. U dient de track&trace code regelmatig te controleren om te controleren. Eventuele extra verzendkosten worden betaald door de klant.

Retourbeleid

  1. Retourneren  
    Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht. Alleen de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. U kunt (een deel van) uw bestelling retourneren via de volgende 4 stappen.

    STAP 1. Pak de retour items zorgvuldig in en noteer duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen retour gaan. Zonder deze gegevens kan een retour niet worden verwerkt. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief.

    STAP 2. Label en frankeer het pakket via POSTNL online en lever het in op een POSTNL service punt. Vanuit het buitenland dient u te verzenden met een bezorgdienst die samenwerkt met POSTNL. U kunt dit navragen bij de bezorgdienst. Zorg altijd dat het adres duidelijk zichtbaar is op het pakket.

    Het retour adres:
    DO-2.nl BV
    Annie MG Schmidtplein 9
    5144 ZA Waalwijk

    STAP 3. De verantwoordelijkheid van de zending ligt bij u. Bewaar het verzendbewijs en de trackingsgegevens goed en net zolang tot de retour verwerkt is.

    STAP 4. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen en geschied op de bron van betaling. DO-2.nl BV heeft geen toegang tot de volledige betalingsgegevens van de klant. De terugbetaling is een geautomatiseerd proces.

    De kosten en verantwoordelijkheid voor het in tact aankomen van de retourartikelen zijn voor rekening van u, de klant. Bewaar het verzendbewijs goed. U kiest zelf de wijze van retour zoals onverzekerd, aangetekend, verzekerd. U kunt de opties navragen bij de bezorgdienst. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. Bewaar altijd het verzendbewijs en de trackingsgegevens tot na verwerking van de retour.
  1. Voorwaarden retour
    Een retour wordt goedgekeurd indien het product onbeschadigd is, in de originele verpakking zit en eventuele labels er nog aan zitten. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat. In geval van rookgeur, deodorantstrepen, grip sporen, wasmiddel, etc, wordt het product NIET retour genomen en aan een goed doel geschonken. U kunt er ook voor kiezen het product nogmaals te laten verzenden naar uw adres. Indien een retour aankomt buiten de wettelijk vastgestelde termijn zullen de oorspronkelijke verzendkosten in rekening worden gebracht. U kunt ervoor kiezen het pakket nogmaals te laten verzenden naar uw adres. Ook deze verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Kosten van een kadoverpakking of versnelde levering worden niet gerestitueerd.

  2. Terugbetaling retour
    Er wordt gewacht met terugbetaling totdat de retour zending in ons bezit is. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen (zie punt13). U wordt terugbetaald middels het betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. Dit gebeurd automatisch en geblindeerd. DO-2.nl BV heeft geen inzage in uw bankgegevens. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. Als het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 125 uitkomt dan worden de verzendkosten van de oorspronkelijke zending verrekend. Indien het emailadres is ingevuld, ontvangt u een alert zodra de retour is verwerkt. 

  3. Uitzondering op retour
    Bedrijven en organisaties. In huisstijl aangepaste bedrijfskleding kan niet worden geretourneerd. Bij toezegging tot productie van de samples, gaat u akkoord met deze voorwaarden en maattabel.

    Handmade items kunnen niet retour. Handmade polewear heeft een knip- en stikmarge van 1,5 – 3 cm. Er zit garantie op voor kleine reparatie werkzaamheden. Het item kan naar het DO-2.nl BV atelier gebracht worden om kosteloos gerepareerd te worden. Dit geschied op afspraak. Indien het item wordt verzonden om gebruik te maken van de gratis reparatie, vallen de verzendkosten in zijn totaal voor verantwoordelijkheid van de klant. Schade aan het product door het uitknippen van het label of stof of stiksel schade door het klittenband valt onder de verantwoordelijkheid van de klant.

    Digitale producten kunnen niet retour.
    Tegoeden kunnen niet retour.
  1. Gedeeltelijk retour
    Bij annulering en retournering van een bestelling op maat, waarbij gekozen wordt voor de gewenste maat, coating of kleur en het materiaal zoals bij de aerial hoops, aerial hoop sets, danspalen, valmatten en podia, wordt 30% van de aankoopprijs in rekening gebracht. 

  2. Ruilen 
    Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

  3. Pakket vertraagd of zoek 
    Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien track&trace de status ‘geleverd’ aangeeft, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. DO-2.nl BV zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft. Indien u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u mogelijk recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

  4. Garantie 
    Indien een product een productiefout zou hebben, kunt u een mail sturen naar info@DO-2.nl. Het product kan retour worden gezonden naar de fabrikant. Deze onderzoekt het product. Indien beoordeeld wordt dat het inderdaad aan het product ligt, wordt een reparatie of vervangend product verzorgd. Indien er geen sprake is van een productiefout, gaat het product retour naar de klant en dient de klant alle verzendkosten zelf betalen (heen & terug). De uitslag van het onderzoek van de fabrikant is bindend. DO-2.nl BV heeft samenwerkingen met fabrikanten binnen de EU en landen met een handelsverdrag met de EU.

MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN 

Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER aan het PAKKET toe te voegen. Zonder uw naam en ordernummer kunnen wij het retour bedrag NIET terugboeken.

Download formulier

Reisvoorwaarden

Veilig boeken met garantie: Garantiefonds GGTO

De Stichting GGTO staat er voor garant dat u het reeds betaalde deel van uw reissom terug krijgt indien de touroperator in financieel onvermogen komt.
Dit kan zijn vóór uw vertrek maar ook tijdens uw verblijf op locatie. Bovendien garandeert de Stichting GGTO tijdens uw verblijf uw terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen, hier niet meer voor kan zorgdragen.
Het GGTO biedt reizigers de garantie dat zij hun betaalde reisgelden terugontvangen, en eventueel hun terugreis vergoed krijgen, als de betrokken touroperator bij ons is aangesloten en in financieel onvermogen zou geraken. Dat is wel zo’n veilig gevoel als u bij een van onze aangesloten touroperators de reis boekt. Gegarandeerd op reis dus!

De letters GGTO staan voor Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators. De aangesloten touroperators werken zelfstandig en zijn gespecialiseerde direct-sellers. Zij verkopen hun reizen rechtstreeks aan hun klanten, zonder tussenkomst van derden. Daarnaast zijn zij gevestigd in Nederland en richten zij zich voornamelijk op de Nederlandse markt.

Hoe werkt het?

De aangesloten touroperator draagt het GGTO-logo op haar website en briefpapier en refereert aan de garantieregeling van het Garantiefonds GGTO in haar reisvoorwaarden.

Op deze website vindt u alle aangesloten touroperators terug. Staat uw reisaanbieder er niet bij? Dan biedt uw reisorganisatie geen garantie via ons garantiefonds.

Klantenbijdrage
De touroperator brengt haar reizigers voor deze garantieregeling € 7,50 per persoon per boeking aan klantenbijdrage in rekening.

Met deze bijdragen, die worden afgedragen aan de GGTO, wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden.

Garantiestelling 

Door de touroperator wordt voor deze garantiestelling een  bedrag van € 15,- per persoon in rekening gebracht aan de consument. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden.

Schade claimen
Heeft u geboekt bij een aangesloten touroperator, en
– is deze touroperator in financieel onvermogen gekomen, en
– heeft u de reissom reeds (gedeeltelijk) voldaan,
dan kunt u uw schade bij ons claimen door middel van het schadeformulier (pdf).

Gerelateerde documenten
– Garantieregeling (versie 4-0, pdf)
– Schadeformulier (pdf)